مراقبت‌ های سندرومیک در ۵ پایگاه مرزی خراسان رضوی ارائه می شود.

ارائه مراقبت‌ های سندرومیک در ۵ پایگاه مرزی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه مراقبت‌های سندرومیک ویژه مسافران و یا زائرانی که از کشورهای همسایه قصد تشرف به حرم رضوی و یا کشور عراق را دارند در ۵ پایگاه مرزی انجام می‌شود.

دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه برخی از بیماری‌های واگیردار در کشورهای همسایه شیوع دارد افزود: این در حالی است که این بیماری‌ها در کشور ایران کنترل شده است از همین رو مراقبت‌های سندرومیک در مرزهای ورودی به کشور انجام می‌شود.

وی گفت: در ماه‌های محرم و صفر که حضور زائران از کشورهای همسایه برای تشرف به حرم رضوی و یا عزیمت به سمت کشور عراق افزایش می یابدبرنامه مراقبت‌های سندرومیک تشدید می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این مراقبت‌های سندورمیک در مرز زمینی دوغارون و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در این دو ماه تشدید می‌ شود.

وی گفت: برخی از بیماری‌های نیز دوره کمون طولانی دارد و فرد با هیچ علائمی از مرز عبور می‌کند و در داخل کشور دچار علایم می‌شود که برای این موضوع نیز کارشناسان بهداشتی قرنطینه شدن فرد و پیگیری مراحل درمان را برای وی انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.